Колумна на Лилјана Бојковска – HR ентузијаст и Partner Relation Manager во IuteCredit Македонија.
Вредните вработени сакаат да работат со вредни и продуктивни луѓе и со такви сакаат да бидат опкружени во својот тим и токму такви и препорачуваат во својата организација.
…ако не го планираш успехот, какво право имаш да се грижиш за неуспехот? Ако не знаеш каде треба да стигнеш, какво оправдување имаш да објасниш зошто не си стигнал?
Организацијата создава имиџ на почит и доверба од вработените, чувство на припадност кон неа, мотивација да бидат лојални кон организацијата, посветени и продуктивни.
Кога организацијата има потреба од нови квалитетни работници истата ја задоволува на два начина:
- вработување на нови луѓе
- развивање на потенцијалот на постојните вработени
Вештини за успешно регрутирање
1.Успешните регрути се проактивни
Времето кога вработените во човечки ресурси беа во можност едноставно да ги објават отворените позиции на порталите за рекламирање на работни места и да чекаат најдобрите кандидати да се пријават е минато.Таков метод на вработување веќе не е ефикасен денес. Имено, денес само 12% од луѓето активно бараат работа, 73% од кандидатите се т.н. пасивни кандидати, што значи дека тие се вработени лица кои не бараат активно нова работа, но би сакале да ја променат во случај на интересна понуда. Пасивните кандидати не ги посетуваат работните портали, така што работодавачите мора да го започнат процесот на стекнување на таленти многу порано пред појавата на потребата за пополнување на отворено работно место и да бидат проактивни при наоѓање и привлекување на таленти.
2.Успешните регрути се сочувствителни
Успешните работодавачи ја имаат љубопитноста на истражувањето и способноста да ги препознаат чувствата и потребите на кандидатите. Емоционалните интелигентни и сочувствителни регрутери се поуспешни во својата работа, бидејќи можат да се стават во позиција и да одат во чевлите на кандидатите. Слушањето на кандидатот е од клучно значење за разбирање и подобрување на искуството на кандидатот.
Добар пристап до кандидатите ќе направи кандидатите да имаат подобро мислење за компанијата, откако ќе видат како ги третирате апликантите за работа. Лошото искуство на кандидатите ќе ги натера да ја изгубат почитта и интересот за компанијата како иден работодавач!!!
3. Успешните регрутери користат модерна технологија
За успешните работодавачи, користењето на маил и табели за управување со процесот на регрутирање е минатото. Успешните регрутери користат специјализирани алатки за вработување, што им овозможува да постигнат подобро, побрзо и поефикасно стекнување на талентирани апликанти. Употребата на овие алатки им обезбедува на вработените од човечки ресурси да користат одлична конкурентска предност.
4.Успешни регрути се тимски играчи
Успешните регрутери се тимски играчи. Тие знаат дека ќе имаат подобри резултати ако ги ангажираат и мотивираат сите вработени во нивната компанија за да им помогнат во потрагата по најдобрите кандидати. За да успеат, тие спроведуваат програма за регрутирање преку препораки.
Регрутирањето преку регрутирање е структуриран метод за регрутирање каде работодавачите ги вклучуваат нивните сегашни вработени во процесот на регрутација. Работодавачите користат мрежи од познаници на своите вработени за да стигнат до талентирани луѓе. Докажано е дека регрутирањето преку препораки може значително да го подобри процесот на вработување. Препорачаните кандидати најбрзо се вработуваат, со помал трошок за нивно вработување, и е најлесен начин да ги потполните слободните работни места, и тие остануваат најдолго во Вашата компанија.
5. Успешните регрутери се квалификувани аналитичари
Успешните регрути не гледаат во броеви. Всушност, тие ги мерат и следат најважните HR метрики и спроведуваат сложени статистички анализи.
6. Успешните регрутери размислуваат како продавачи!!!
Успешните регрутери знаат дека мора да ја разликуваат нивната понуда да ја позиционираат својата компанија како најпосакувана меѓу многу други конкуренти во борбата за таленти.
Целта на регрутирањето е дека потенцијалниот кандидат е како потенцијален купувач, а отворената позиција е како производ или услуга што треба да се продаде.
За авторот:
Лилјана Бојковска е HR ентузијаст и Магистер за управување со човечки ресурси на Факултетот за туризам и менаџмент во Скопје. Во својата кариера била дел од компании со динамични HR системи, а во моментов работи како Partner Relation Manager во ИУТЕ Кредит Македонија – позиција која има многу допирни точки со HR.
Доколку преземете содржина (статија или оглас) од 24HR задолжително наведете „Извор: 24HR“ на крајот на статијата со hyperlink кој ќе води од преземената содржина. Преземањето на интервјуа не е дозволено. Повеќе за условите за користење е наведено тука.