Светот на бизнисот го менува својот начин на размислување за тоа кој да вработи веќе неколку години, а лидерите за човечки ресурси сериозно размислуваат за оние кои немаат завршено високо образование. Бидејќи цената на школарината на универзитет продолжува да расте и многу повеќе луѓе на крајот преземаат огромни студентски долгови, луѓето го преиспитуваат враќањето на инвестицијата.
Некои ја доведуваат во прашање вредноста на стекнувањето диплома по предмет како филозофијата кога многу дипломци завршуваат со работа во мејнстрим бизнис и нивните студии ретко имаат врска со кариерата што на крајот ја градат.
Секако, лидерите за човечки ресурси во областите надвор од професиите како медицината и правото за кои е потребна специјална обука, не сакаат да пропуштат врвни таленти, на кои може да им се чини дека цената на факултетот е преголема, но сепак имаат вредни вештини.
Значи, што треба да бараат професионалците за човечки ресурси кај кандидатот, ако не и факултетска диплома?
Чувство за љубопитност
Човечки ресурси ги зема своите знаци од раководството. Повеќе од 70% од лидерите велат дека веруваат дека љубопитноста е вредна особина, а 51% велат дека таа станала поважна со текот на времето, а скоро 60% велат дека има влијание врз бизнисот, според најновите истражувања на светско ниво.
Љубопитноста се дефинира како силна желба да се знае или научи нешто. Со други зборови, лидерите за човечки ресурси може да бараат кандидати за работа кои можеби нема да добијат формално образование, но имаат интерес да научат нешто. Некој кој совладал самоуки вештина или следел предмети по релевантен предмет може да биде фаворит.Всушност, овој вид на личност убаво би се вклопил во културата која промовира доживотно учење, што е цел на многу организации денес. HR може да ја процени љубопитноста на кандидатите со тоа што ќе ги погледне нивните определби и ќе им поставува прашања за нивната филозофија за промени, образование, учење и многу повеќе.
Се разбира, постојат начини да се препознаат кои вештини бараат, а се поврзани со позицијата и нивниот потенцијал за реализација на тие вештини. Проценките се еден начин. Со комбинација на прашања за интервју и тестови, човечки ресурси може да одреди кој би можел да има потенцијал без нужно да има искусно формално образование.
Искуство
Извесно време, матурантите добиваа критики за нивниот недостаток на искуство кога влегоа во работната сила. Многу универзитети одговорија со работа со регрутери, прашувајќи за потребните вештини и обезбедувајќи практиканти или проекти спонзорирани од компанијата.
Идејата беше да се обезбедат можности за студентите веднаш да се пријават и да го тестираат она што го учат. Потоа, тие ќе имаат приказни за раскажување и вештини со кои ќе се пофалат на интервјуата за работа.
Сепак, напредната технологија му овозможи на секој да стекне одредени вештини без да има формален стаж. Некој би можел да научи Java или да стане блогер или да стане инфлуенсер и да има работно искуство за споделување. Има луѓе во ниските полиња, кои нашле други слични на нив на интернет, и барале можности без институција која ги поддржува.
Во технолошкиот свет, легендарните приказни на Стив Џобс, основачот на Apple, и Бил Гејтс, основачот на Мајкрософт, ја поттикнаа идејата дека оние кои не се на факултет се тие што го менуваат светот. Така, технологијата, на многу начини, го отвори патот за овој менталитет.
Ново вработување за иднината на работата
Образованието никогаш нема да биде лоша работа, а некои професии мора да го бараат тоа. На пример, лекарите не можат да ја извршуваат својата професија без долгогодишно студирање и обука. Диплома е неопходност во таков случај.
Сепак, иднината на работата пристигнува, а јазот во вештини останува. Други видови работни места може да се вршат без формално образование. За деловните лидери, наоѓањето на тие еднорози, луѓе кои можат да ги извршуваат најсовремените задачи што се бараат ќе биде поважно отколку да најдат некој со диплома.
Всушност, напредокот во технологијата е толку брз што колеџите не можат да произведат дипломирани студенти кои се на врвот на сето тоа. Наместо тоа, работниците мора постојано да учат. Таа реалност ја намалува потребата од диплома во многу случаи.
Пристапот до сите видови на учење, донесени во светот преку Интернет, исто така го прави формалното универзитетско образование помалку неопходно за некои работни места. Како резултат на тоа, многу експерти во просторот предвидуваат дека лидерите за човечки ресурси повеќе нема да бараат факултетска диплома, дури и за работни места кои претходно тоа го правеа предуслов. Тоа парче хартија нема да биде задолжително во иднината на работа.
За авторот:
Александар Тасев е сертифициран Специјалист за човечки ресурси, кој на само дваесет години ја има започнато својата професионална кариера во секторот за човечки ресурси, а две години подоцна и успешен Специјалист за човечки ресурси кој работи во реномирана шведска компанија одговорен за регрутација и селекција на кандидати, стратегиски пристап на кандидати итн.
Доколку преземете содржина (статија или оглас) од 24HR задолжително наведете „Извор: 24HR“ на крајот на статијата со hyperlink кој ќе води од преземената содржина. Преземањето на интервјуа не е дозволено. Повеќе за условите за користење е наведено тука.