Како да упатите критика но таа да биде конструктивна

од 24HR

Упатување критики не е лесно, но давање конструктивна критика може да биде многу потешко, особено ако не сакате да ја налутите личноста на која ја давате. Па, како да упатите критика?

Не можете точно да знаете како некој ќе ги разбере вашите зборови, но можете да направите многу за да ги натерате да комуницираат поконструктивно. Еве како да понудите критика без да звучите злонамерно.

Не критикувајте ја личноста, туку проблемот

Ова се подразбира, но дефинитивно е важно да се потсетуваме секој пат кога критикуваме. Критиката понекогаш може да биде од лична природа, но како личност која ја дава, мора да знаеме како да одделиме она што го мислиме за нечија работа и однесување на работа од она што го мислиме за таа личност надвор од работното место.

Фокусирајте ја вашата критика на работите за кои сакате да разговарате и не ја судите личноста или нејзината работа на глобално ниво. Не е исто да се каже: „На итните задачи треба побрзо да реагирате“ и „Пребавно работите“, треба да се задржиме на првиот пример.

Бидете љубезни кога давате критики и запомнете зошто воопшто ја упатувате

Причината поради која критикувате е да му помогнете на некого да се подобри или да го елиминирате проблемот што ги мачи нив, вас, а можеби и другите колеги. Не прекорувајте се, справувајте се со стресот или го зголемувајте егото, затоа што ако го правите тоа, размислете дали воопшто имате легитимна причина да критикувате или само треба да разговарате со некого. Ако искрено сакате да помогнете некому или гледате дека некое однесување треба да се коригира, направете го тоа со правилен пристап.

Зен навиките ова го нарекуваат „љубезна критика“; понудете позитивни и конкретни предлози за веднаш да го решите проблемот и опишете го проблемот јасно, без да зборувате за личноста, само за проблемот. Ова може да биде многу тешко, но најдобрата критика е највнимателната и најфокусираната. А за оној што ја прима критиката тоа е најлесно бидејќи јасно гледа во што е проблемот и може да најде начин да го реши без да чувствува дека треба да се промени себеси како личност.

Користете го методот „сендвич“.

Едноставно, сакаш да ја сместиш својата критика помеѓу две кришки леб, односно помеѓу две позитивни работи кои личноста ги прави за да го ублажи кажаното и да не изгледа како претерано критична кон колегата. Премногу негативни информации одеднаш може ментално да го блокираат човекот, па додавањето комплименти е добар начин да го задржите фокусиран за време на критиките.

Никој не сака постојано да слуша причини зошто е лош во нешто – спакувајте го со работи во кои личноста е добра или причини зошто ја сакате неговата работа. Но, најважно е да бидете искрени за овие позитивни аспекти, бидејќи луѓето можат брзо да почувствуваат кога ги лажете.

Давајте повратни информации, а не упатства за туѓа работа

Освен ако не знаете како да работите туѓи работи, немојте директно да го критикувате бидејќи таа личност едноставно ќе ве игнорира. Наместо тоа, кажете им како нивната грешка влијае на вас, на вашето време и на вашата работа. Понудете се да помогнете во решавањето на проблемот и поддржете го решението до кое ќе дојде личноста што ја критикувате.

Бидете конкретни за резултатите што сакате да ги видите

Брзите и нејасни забелешки често звучат како интелигентен коментар за нешто, но ретко се корисни. Наместо да му кажете на нашиот неуреден пријател „Ајде малку исчисти“, треба да бидете конкретен и да кажете: „Зарем не би било подобро вашиот стан да биде поорганизиран и уреден?“. или „Би изгледало одлично ако малку го исчистиш.

Наместо да мавтате со раката и да кажете „ова не е во ред!“, подобро објаснете зошто мислите така и бидете конструктивни за она што би сакале да го видите или што би помогнало да се направат работите „точно како што треба“. Со конструктивна критика, луѓето ќе добијат идеја да ги свртат работите на подобро.

Извор:Blic

0 коментар
0

Related Posts

Остави Коментар

Веб страната користи колачиња за подобро корисничко искуство. Претпоставуваме дека сте во ред со ова, но како опција можете да не ги користите. Прифати Повеќе...