Онаму каде што има човечка интеракција, конфликтот е очигледен исход.Разлики во мислења, ставови и интереси имаме секојдневно во една организација.Извори на конфликтите може да бидат многу.
Меѓутоа, ако не ги препознаеме знаците во пoчетната фаза, тие недоразбирања еволуираат и ја уништуваат целата врска или организација.
Затоа, од суштинско значење е да се совлада разрешувањето конфликти, стратегиите, техниките и вештините за решавање конфликти мора да се справат со секој конфликт.
Конфликтот на работното место може да се случи на различни начини: помеѓу двајца вработени, меѓу цели тимови или помеѓу претпоставените и членовите на тимот со кои раководат. Колку и да изгледа тежок проблемот во моментот, конфликтот може да се реши со неколку добри стратегии:
- Прифатете го конфликтот.
Кога ќе се појави конфликт, не го избегнувајте и не правете се дека ништо не се случило. Како што поминува времето, тензијата ќе се зголемува, а конфликтот само ќе се влошува. Справете се со овие непријатни прашања што е можно поскоро, пред проблемите и лошите чувства да се вградат во секојдневната работа.
Ако забележите конфликт меѓу вработените, поттикнете ги да најдат начин да го решат тоа. Ако се развие конфликт меѓу два тима, добро време е да се подобри меѓусекторската комуникација. Ако имате конфликт со некој од вашите вработени, обратете се директно и приватно.
- Разговарајте заедно.
Поставете време и место за да можете да разговарате подолг период без надворешни прекини.
Кога ќе се сретнете, секоја личност треба да има соодветно време да го каже она што тој или таа верува дека другата страна треба да го слушне. Не дозволувајте ниту еден поединец да го монополизира разговорот или да ја контролира темата. Секој човек треба да зборува за несогласувањата и како се чувствува за ситуацијата.
Не е време да се напаѓа или да се префрла вината. Фокусирајте се на проблемот, а не на вашето мислење за карактерот на другата личност.
- Слушајте внимателно.
Неопходно е да му посветите целосно внимание на личноста која зборува. Не ја прекинувајте другата личност.
Осигурајте се дека ја добивате пораката што тој или таа има намера да ја испрати. Преформулирајте и повторете го она што сте го слушнале за да го потврдите разбирањето. Може да кажете нешто како на пример: „Дозволете ми да се уверам дека разбирам. Вознемирени сте поради…….затоа што ……….“.
Поставете појаснувачки прашања доколку е потребно.
Со слушањето треба да се стекне впечаток дека имате разбирање. Не дозволувајте да станете реакционерни на зборовите на другиот.
- Најдете договор.
Вашиот разговор првенствено ќе се фокусира на несогласувањата, но разрешување е можно само кога ќе најдете точки на согласување.
Барањето договор ја покажува вашата подготвеност да барате заеднички јазик и да изградите врска околу тие елементи на доверба.
- Давајте насоки.
Ако сте на лидерска позиција, има моменти кога можеби ќе треба да посредувате во конфликт на работа. Никогаш не заземајте страна. Сфатете дека сте таму едноставно за да им помогнете на вашите вработени да ги решат своите проблеми.
Можеби ќе треба да го водите разговорот. Доколку се повредуваат чувствата, веројатно ќе треба да ја пренасочите темата за вашите вработени да се вратат на вистинскиот проблем. Ако сте во позиција да давате совети за следните чекори, нагласете ги позитивните аспекти на процесот и предложете сродни теми или активности преку кои можат да работат по состанокот.
- Постувајте.
Извинете се. Кажете му на другата личност дека навистина ви е жал за какви било лоши зборови или постапки — и сфатете го тоа. Но ќе треба навистина да му простите. Договарањето исклучиво заради изгледот може да доведе до огорченост што се продлабочува со текот на времето, поништувајќи го секој напредок што сте го направиле заедно.
Конфликтот секогаш се случува и често резултира со значителна штета и трошоци за поединци и компании.Иако често се избегнуваат или лошо се управуваат, студиите покажуваат дека вештините за ефективно управување со конфликтот може да се подобрат со учење.
Доколку преземете содржина (статија или оглас) од 24HR задолжително наведете „Извор: 24HR“ на крајот на статијата со hyperlink кој ќе води од преземената содржина. Преземањето на интервјуа не е дозволено. Повеќе за условите за користење е наведено тука.