Лидерство во тешки времиња – зошто менаџментот треба да започне со управување со вредности

од 24HR

Колумна на Драган Савиќ-Мастер тренер во Persolog GmbH

Како управувањето со вредностите го прави бизнисот силен и успешен? Каде да започнете со имплементирање на вистинските вредности во компанијата?

Бизнисот во основа не е за бројки и документи, ниту за управување со луѓе и процеси. Прво и основно, јадрото на бизнисот е управувањето со вредностите. Онаму каде што има вредности и управување со вредности – бизнисот ќе биде длабок, силен, долгорочен и отпорен на сите можни промени.

Два примери од праксата.

Прво, ќе споделам со вас два вистински примери:

Ланец на продавници за облека

Синџирот има десет продавници низ Србија. Во продавниците работат околу 300 вработени, со кои клиентите на некој начин стапуваат во контакт – продавачи, обезбедување, чистачи, трговци, администратори… Иако клиентите најчесто директно комуницираат само со продавачите, мислењето и впечатокот за компанијата се формира на основата на сите мини-контакти со сите претставници на компанијата, кои потсвеста ги регистрира незабележливо:

  • Вработениот кој ја става стоката на полицата не се тргна настрана кога му пријде клиентот, предизвикувајќи му непријатност;
  • Чувар кој шета низ изложбениот простор со раширени раце и дрзок поглед гледајќи ги луѓето како излегуваат;
  • Чистачите гласно разговараат со продажниот персонал во продавницата.

Потсвеста на купувачот ги снима сите овие непријатни моменти и по излегувањето од продавницата личноста си вели: „Не сакам повеќе да се враќам овде“.

 Како да се постигне сите вработени да бидат максимално внимателни кон клиентите? Не е можно да се постават камери за целиот персонал. Дури и да ги поставиме, ќе им требаат многу инспектори за да ги надгледуваат.

Успехот на компанијата зависи од секој контакт и интеракција на 300 вработени со 12.000 клиенти во продавниците. Доколку 10-те продавници на компанијата ги посетуваат во просек по 12.000 луѓе дневно, тоа значи дека успехот на компанијата ќе зависи од контактите на 300 вработени со 12.000 клиенти.

Битката на врвните или топ менаџери

Во приватна компанија која растеше, тие ангажираа врвни професионални менаџери: финансиски директор, директор за продажба и директор за човечки ресурси. Секој од нив е силен експерт во својата работа. Сите тие ја насочуваат својата енергија на две работи: да си ја вршат работата индивидуално и да се борат едни со други. Резултатот за компанијата е катастрофален. Секоја форма на дискусија се претвора во стандарден конфликт, по што секој на свој начин го осветлува другиот. Финансискиот директор остро се спротивставува и ги блокира сите иницијативи на директорот за продажба во врска со кампањи и попусти, притоа самоуверено презентирајќи го своето гледиште пред раководството. Дури и да го добие она што го сака, одделот за продажба заостанува зад конкуренцијата. Директорот за човечки ресурси намерно и формално го одложува регрутирањето на соодветен персонал за продавниците.

Нема тим. Без синергија. Сето ова има негативно влијание врз резултатите на компанијата. Сите тие работат, но неефикасно.

 Каква врска има ова со вредностите?

Ваквите случаи се решаваат длабоко, на ниво на вредност. Секој поинаков пристап создава илузија и наликува на ставање златна обвивка на скапан заб. Едно од моите (и не само моите) главни и длабоки убедувања е дека долгорочниот, стабилен и цврст развој на бизнисот може да биде возможен само доколку се заснова на вредности и се управува од нив. Па, зошто менаџерите на компаниите не обрнуваат внимание на толку важен факт?

Работата е што сопствениците и инвеститорите многу лесно ги решаваат сите основни проблеми за создавање на бизнис и обезбедување на неговата одржливост од аспект на средства и капитал: се купува опрема, мебел, софтвер… Се што може да се купи. Но, бетонот со кој се точи (бетонира) бизнисот не се купува. Тоа е таа скапоцена магична мешавина што не може да се купи. Не се продава никаде, туку се стекнува со голем труд и упорност. Тој бетон се вредностите.

Зошто вредностите се толку важни?

  • Вредностите ги одредуваат најважните приоритети на компанијата според кои повеќето прашања што се појавуваат во текот на работата ги решаваат членовите на тимот.
  • Вредностите ја создаваат работната култура на компанијата – таа невидлива атмосфера која сама управува со многу ситуации.
  • Вредностите се најдобрата поддршка за менаџерот на компанијата кога станува збор за управување со времето и одредување на приоритети – луѓето во извршувањето на нивните должности ги знаат основните точки на кои треба да се потпрат при решавањето на проблемите. И не помалку важно – овие луѓе се избрани токму поради тие вредности.

Искуството покажува дека треба да се направи се што е можно за да се предвидат и превентивно да се предупредат на последиците од негативните навики/појави. Човек кој пуши 20 години ќе тврди дека се е во ред, бидејќи нема видливи и очигледни здравствени проблеми, но во исто време се таложат проблеми во телото. Во одреден момент, се акумулира критична маса на проблеми што доведува до криза. И треба да се борите со последиците, понекогаш безуспешно, бидејќи здравјето уништено со годините не може да се врати.

 Слична ситуација се случува и со компаниите. Тие изгледаат успешно со години, генерираат приходи, остваруваат добра продажба, создаваат одредена слика. Но, тоа е само врвот на ледениот брег, додека под површината бизнисот постепено и методично се уништува со внатрешни несогласувања, мобинг, незадоволство на клиентите, невидливи проблеми во однос на продажбата кои постепено се зголемуваат, стагнација на менаџери кои остануваат на ниво на знаење. од пред 5-10 години. Доволно е уште еден сериозен потрес на пазарот за компанијата да не го издржи ударот.

 Како се воведуваат вредностите во компаниите и што треба да прават менаџерите со нив?

Два принципи кои ме водат:

  • Ефективно воведување вредност, потребно е да се започне со селекција на луѓе, и тука функционира нашата формула 5P.
  • Луѓето ретко се менуваат: тие може да покажат придржување до некои вредности, но во реалноста, каде што нема камери и очи на претпоставен, тие ќе постапат според нивните вредности.

Формула 5P:

Правилно избрана личност + Правилна адаптација + Правилна мотивација + Правилни инструкции + Правилна контрола = идеален резултат

За да постигнете речиси идеален резултат, треба да ја пронајдете вистинската личност. Сè во бизнисот започнува со личност. Ако не ја ангажирате вистинската личност, тогаш целото време, енергија и трошоци за обука и развој ќе одат залудно.

Во нашата работа користиме процес на регрутирање во 9 чекори, заснован на методологијата Persolog. Процесот е напорен, подразбира одлично познавање на методологијата и алатките на Persolog, но можноста за вработување на погрешно лице (C-вработен) е сведена на нула.

И сега главното прашање – што значи „вистинска личност“?

 Вистинската личност е онаа чии вредности се совпаѓаат со вредностите на компанијата и кој ќе дејствува независно, во согласност со тие вредности, како што налага ситуацијата.

 Да се ​​вратиме на примерите. Пример 1. Во компанијата, многу е важно секој пример на интеракција на кој било вработен во продавницата со вистински или потенцијални клиенти да биде позитивен и емотивен. Тешко е да се следат 300 вработени со инсталирање камери за секој од нив, но наместо тоа можете да ангажирате 300 луѓе со внатрешни камери. И најдобрата внатрешна камера на една личност се нивните вредности.

При вработување, тие почнаа да обрнуваат големо внимание на вредностите на една личност од аспект на почит кон луѓето, посветеност на работата и ориентација кон клиентите. Истите овие елементи беа вклучени во формуларот за евалуација на апликантот за време на пробниот период.

Пример 2. Кога ангажирате врвен менаџер, една од главните вредности на личноста треба да биде почитувањето на другите членови на тимот. Во своите биографии и во интервјуата, секој тврди дека е склон кон тимска работа, може добро да зборува и да се увери за важноста на тимската работа. Но, во реалноста, испаѓа дека кога ќе почувствува цврста земја под нозете и сигурност во начинот на работа, човекот покажува дека не само што не сака да биде тимски играч – тој дури и го напаѓа и крши тимот.

Болеста на компанијата поврзана со тимската работа често произлегува од вредностите, без кои нема да помогне ниту една од денешните популарни и широко распространети активности за градење тим. Изборот на вистинските луѓе, односно луѓе чии вредности се совпаѓаат со вредностите на компанијата, е технички тежок и напорен процес во однос на време и енергија, бидејќи е потребно повеќе време за да се откријат вредностите на една личност. Но, тоа не е губење време – тоа е инвестиција во стабилна, силна и сигурна иднина на компанијата.

Каде грешат компаниите кои сакаат да создадат бизнис со цврсти основи?

Дозволете ми да споделам пример од моето искуство. Во големо приватно претпријатие, сопственикот се обидува да создаде ефективен менаџерски тим (ТОП менаџмент) од случајно составена маса на менаџери што самиот ги регрутирал. Главни барања: луѓето мора да бидат тим, да се однесуваат едни кон други со почит, да бидат ориентирани кон целите и развојот на компанијата и да престанат со непотребните тепачки/конфликти во компанијата.

Никакви разговори и убедувања за важноста на долгорочниот пристап и работата на вредностите нема да функционираат, затоа што е потребна магична таблета што ќе делува овде и сега. Каде да се најде? Документација, процедури и стандарди може да се купат – таму се е јасно наведено, средено, дистрибуирано, потпишано. Но, луѓето ќе продолжат да прават како што правеа порано, соочувајќи се едни против други. Документацијата, стандардите, пропишаните процедури и работните обврски можат да помогнат да се подобри работата само на луѓето кои имаат одговорен однос кон својата работа.

А што ако раководството не ги декларира своите вредности и не покаже посветеност на нив? Дали компанијата тогаш станува без вреднсти?

Во компаниите каде што нема официјален систем за управување со вредности, постои неофицијален, управуван од неформални лидери. Онаму каде што нема декларирани вредности, има неофицијални, непишани вредности.

Но, тоа е друга ситуација, кога менаџерот треба да се справи со неформални лидери.

Забелешка: се што не е управувано од раководството и нема да помине без надзор – некој похрабар и порешителен ќе ја преземе контролата.

За авторот:

Драган Савиќ-Мастер тренер во Persolog GmbH. Помагање на сопствениците на бизниси да ги постигнат своите цели, тренер, животен и деловен стратег, филантроп, претприемач.

0 коментар
1

Related Posts

Остави Коментар

Веб страната користи колачиња за подобро корисничко искуство. Претпоставуваме дека сте во ред со ова, но како опција можете да не ги користите. Прифати Повеќе...