Градењето силен бренд на работодавач може да претставува конкурентска предност за компанијата.
Дали некогаш сте се запрашале зошто толку многу луѓе сакаат да работат за брендови како Netflix или Coca-Cola? Одговорот е лесен: Тие се брендови кои се препознатливи по условите за работа што им ги нудат на своите тимови, свесни за вредноста на привлекувањето и задржувањето на вистинскиот човечки капитал и за тоа како неговиот раст може да влијае врз бизнисот, надвор од придобивките за самата работна средина.
На пример, компанијата Netflix не е препознатлива само по својата врвна технологија и уникатен бизнис модел, туку и во самите работни политики за своите вработени. Во случај на мајчинство или татковство, им дозволува на своите вработени да отсуствуваат во текот на целата прва година од животот на нивното дете и целосно или делумно да се вратат на работа по тој период.
Да се направи деловна средина каде луѓето ќе сакаат да работат и соработуваат е од клучно значење за успехот на бизнисот. Затоа, денес посебно внимание се посветува на вредноста што ја создава секој од вработените и да се пронајдат оние кои ќе ѝ овозможат раст на компанијата, и пред сè, ќе се сакаат да останат во неа, бидејќи секој отказ создава значителни трошоци за организацијата. Според Deloitte, трошоците за губење на вработен во САД се движат од 10.000 долари па се до 200% од нивната годишна плата. Gallup тврди дека замената на вработен го чини бизнисот 150% од годишната плата на изгубениот вработен.
Според експертот Елиас Целис, секоја компанија е составена од три главни столба: 1) производите и услугите што ги нуди; 2) процесите за да се создадат тие производи и услуги; и 3) луѓето кои се дел од овие процеси. Грижата за првите два столба се релативно едноставна, а третиот бара талент, знаење, чувство и креативност. Се прашувате зошто? Бидејќи луѓето се оние кои ја извршуваат специфичната работа за секој бизнис, а тоа обезбедува големи нематеријални разлики.
Employer Branding-от, кој е роден во 60-тите години на минатиот век, а стана популарен во 2000-тите години, ни помага да се грижиме за овој трет столб. Тој помага во создавањето на вредносна понуда за вработените, идентификување на нивните вистински потреби и комуникација на бенефитите за да се привлече идеалниот профил на вработен. Ова е причината зошто компаниите почнаа да го гледаат брендирањето на работодавач како нешто стратешко и релевантно за бизнисот.
Оваа практика мора да се заснова на модел кој создава врска помеѓу компанијата и вработените, истакнувајќи ја вредноста што луѓето ја имаат во организацијата. Пред сè, тоа е нешто што не треба да се занемари бидејќи влијанието на Employer Branding-от врз луѓето е голем затоа што ја зголемува продуктивноста и лојалноста на вработените, а тоа е еден вид на конкурентска предност.
Денес компаниите се натпреваруваат не само за клиенти, туку и за таленти. И привлекувањето или задржувањето на тој талент станува сè поголем предизвик меѓу организациите. Претходно, луѓето се обидуваа да останат во компанија, усогласувајќи се со деловните политики и корпоративните напредувања. Денес тие повеќе го ценат развојот и изразувањето на идеите, слободата да одлучуваат за своето време на работа и да имаат независна шема за работа.
Сега веќе знаеме дека зошто е важно да се задржат луѓето, но не знаеме како да го направиме тоа? Целис опишува модел на брендирање на работодавач кој успева да ги нахрани шесте суштински потреби што сите ние ги имаме според моделот на Ентони Робинс и ќе биде извор на задоволство и исполнување за вашиот тим, а тие ќе ви вратат со поголема посветеност и лојалност кон компанијата. Тие потреби се следните:
- Сигурност – Се однесува на чувството на безбедност, од најосновните работи како храната, до контролирањето на ситуацијата и избегнувањето ризици. Може да се покрие со пренесување на интересот за одржување на долготрајна врска со вработениот.
- Разновидност и неизвесност – Тоа е потребата да се чувствувате изненадени преку промената или неизвесноста. Ова може да го покрие компанијата која нуди флексибилни модели на работа.
- Важност – Сите ние треба да се чувствуваме признати и ценети, дури и да бидеме во центарот на вниманието од време на време. На пример, шефот може да ги препознае вештините и резултатите на вработениот пред цел тим.
- Односи -Ова е поврзано со врските, чувството на интегрираност и прифатеноста од другите луѓе. Овде организацијата може да создаде иницијативи од кои корист имаат семејствата на вработените.
- Раст – Треба да ги надминеме нашите стандарди во однос на постигнувањата, квалитетот на животот, знаењето, учењето и искуството. Идејата за решавање на оваа потреба кај вработените е да се промовираат предизвици кои му помагаат на вработениот да ги подигне своите капацитети.
- Придонес – Денес луѓето не само што сакаат да работат, туку и да се чувствуваат дека растат. Во овој дел, компанијата може да промовира инклузивна работна култура со високо чувство за професионална етика.
Доколку вашата компанија успее, преку својата култура, практики и процеси, да го зголеми задоволувањето на шесте споменати потреби, значително ќе ја зголеми можноста луѓето да се чувствуваат цврсто поврзани со неа, стекнувајќи ја нивната лојалност кон брендот на работодавачотот и давајќи бенефиции кои директно влијаат на вашиот бизнис.
Па, дали сте подготвени да започнете проект за брендирање работодавач во вашата компанија? Ако вашиот одговор е да, клучно е да ги земете предвид овие четири елементи за развојот на моделот и неговата имплементација да бидат успешни:
- Потребите на вашата компанија и главните карактеристики на целниот пазар што сакате да го привлечете;
- Понудената вредност за вработениот. Дефинирајте кои ќе бидат економските и материјалните придобивки што ќе го направат вашиот бренд на работодавецот привлечен;
- Платата што ќе им биде понудена на вработените за задоволување на нивните лични, семејни и професионални потреби, подобрување на квалитетот на нивниот живот и промовирање на рамнотежа помеѓу работата и животот; и
- Имајте стратешка и соодветна комуникација за да ги пренесете и нагласите пораките што ги сакате на вашиот целен пазар на таленти.
Исто така, запомнете дека секој вработен е ваш бренд амбасадор, па затоа е важно да се негува и пренесе саканата култура во сите области и нивоа на компанијата, почнувајќи од повисокото раководство.
Доколку преземете содржина (статија или оглас) од 24HR задолжително наведете „Извор: 24HR“ на крајот на статијата со hyperlink кој ќе води од преземената содржина. Преземањето на интервјуа не е дозволено. Повеќе за условите за користење е наведено тука.