Мојот нов шеф ми рече никогаш да не се плашам да давам повратни информации. Следниот понеделник наутро на состанок, среќно го споделив моето гледиште за новата политика. После тоа, забележав дека се смени расположението на мојот шеф кон мене. Тој престана да зборува со мене. Бев избегнуван. Ефектите од ова ги почувствував дури и при мојата месечна проценка на перформансите, каде што тој истакна, не ја поддржував организацијата и требаше да бидам подобар тимски играч. Сликата беше сосема јасна – вистинити повратни информации не беа ценети.
Хедер, колешка ми пријде и ми рече: „Ти си нов, искрениот фидбек е само усна, не паѓај на тоа“. Набргу дознав дека лојалистите и љубителите на духот се ценети, додека реалистите беа казнети. Тие изградија култура на „да вработени“. Знаев дека имам толку многу да понудам, но не можев. Шест месеци подоцна, мојот шеф беше отпуштен. Тој направи грешка на предлогот што ја чинеше компанијата најголем клиент. Ова можеше лесно да се избегне ако само побараше искрен придонес.
Слушањето е најмоќната вештина што еден лидер може да ја совлада, но бара понизност.
Вашите вработени се вашето највредно богатство. Не ги земајте вашите вработени здраво за готово и не третирајте ги лошо. Тие ги користат вашите внатрешни алатки и системи и комуницираат со клиентите. Тие се вашите најдобри амбасадори на брендот. Лојалноста е двонасочна улица. Не можете да купите лојалност, но секако можете да ја негувате и негувате. Вработените кои се дотерани до точка каде што веќе не им е грижа, нема да поминат дополнителна милја. Нема да преземат иницијатива за решавање на проблемите. Тие на крајот ќе ги третираат клиентите на ист начин како што вие ги третирате. Вработените се срцето на компанијата. И ако срцето престане да чука…Што ќе се случи?
„Лидерите кои не слушаат на крајот ќе бидат опкружени со луѓе кои немаат што да кажат“. -Енди Стенли
Титаните како Blackberry, Kodak и Nokia ја платија цената за лидерите кои одбија да слушаат. Нивните лидери работеа во балон и се вклучија во групно размислување. Слушнав дека менаџерите се жалат дека „моите вработени нема да зборуваат“. Наместо да ги етикетираат како лоши или нелојални вработени, истите овие менаџери можеби треба да се погледнат во огледало и да прашаат како тие луѓе завршиле на тој начин.
Истражувањата сугерираат дека треба да пофалите најмалку трипати повеќе отколку што критикувате за да ги одржувате вработените среќни. Наместо брзо да критикувате, побрзајте да укажете на некои од големите работи што ги гледате вашите вработени како ги прават. Ова не само што ќе ги зајакне овие позитивни акции туку и ќе ги поттикне другите вработени да го сторат истото.
Како лидер, вашата работа е да ги охрабрувате другите околу вас да бидат отворени и искрени без негативни последици. Кога вработените ги нудат своите идеи и различни мислења – бидете со отворен ум. Компаниите кои остануваат силни на овој конкурентен пазар, ја разбираат потребата да ги прифатат промените и постојаното подобрување. Повеќе од кога било, лидерите ќе треба да ја совладаат вештината „Води со слушање“. Успехот на вашиот бизнис ќе зависи од тоа!
Доколку преземете содржина (статија или оглас) од 24HR задолжително наведете „Извор: 24HR“ на крајот на статијата со hyperlink кој ќе води од преземената содржина. Преземањето на интервјуа не е дозволено. Повеќе за условите за користење е наведено тука.