Колумна на Драган Савиќ-Мастер тренер во Persolog GmbH.
Тимот. Визија, сила, тимска синергија. Доверба, соработка. Ние сме вистински тим. Силата е во единството.
Менаџерите во сите компании постојано ги кажуваат овие зборови кога зборуваат за својот тим. Организираат обуки за луѓе на оваа тема, настани за „тим-билдинг“, носење на тимот надвор од градот на излети и дружења…
Но, во реалноста нешто друго се случува. Луѓето играат фудбал, куглаат, трчаат, готват, се јаде ќебапи, се смее, разговара, но кога ќе се вратат во канцеларија,истата војна продолжува.
Кој е коренот на проблемот? Чија е вината што не го здруживме тимот? И што треба да направат претприемачите и менаџерите за да го имаат вистинскиот тим во компанијата?
За да се зборува за фундаментални решенија за овие прашања, неопходно е да се анализираат подлабоко. Ајде да погледнеме што се случува официјално и неофицијално кога тимот не е надвор од канцеларија на убаво дружење.
Ситуација 1.
Големата компанија ги има сите одделенија – маркетинг, продажба, магацин, финансии, човечки ресурси, набавки, сметководство. Замислете дека менаџерите за маркетинг и продажба не се согласуваат едни со други поради некоја причина.
Менаџерот за продажба, кој на состаноците ги смета за бесмислени сите кампањи и акции што ги предлага маркетингот, прави се што е во негова моќ да не ги преземе спроведените кампањи и на секој состанок во седиштето на компанијата зборува за овие теми негативно.
Ако менаџерите за маркетинг и продажба работат заедно како тим, двете страни ќе размислуваат во иста насока и ќе вложат напори да ги направат работите на најдобар начин.
Од друга страна, доколку менаџерите за маркетинг и продажба работат според народната“jedan u klin, jedan u ploču” ќе предизвика штета и очекуваните резултати ќе изостанат.
Како резултат на тоа, кој е повреден? Компанијата.
Ситуација 2.
Против менаџерот за набавки се финансискиот менаџер на компанијата и управителот на услуги. Секторот за финансии вештачки ги одложува сите нарачки кои треба да се донесат од странство по барање на секторот за набавки, а сервисер е постојано незадоволен од квалитетот на увезените материјали и алати. Менаџерот за набавки работи под постојана напнатост и стрес и прави уште повеќе грешки во таква средина.
Како резултат на тоа, кој е повреден? Компанијата.
Ситуација 3.
Средба. Менаџерите на сите одделенија се собираат и разговараат за оптимизација на трошоците во компанијата. Вистинската, реална состојба на компанијата е оставена настрана – директорите во компанијата, тимот на менаџери, се судираат меѓу себе пред сопственикот. Темата на разговор не е објективна, туку целосно субјективна.
Како резултат на тоа, кој е повреден? Компанијата.
Другата страна на нештата
Секој човек има одредена количина на енергија во текот на денот. Во деловниот свет на нашиот регион, човечката енергија често се троши на тепачки, озборувања, расправии… Исто така, се троши време и енергија за размислување за нови воени тактики и размислување за тактики за самоодбрана од можни напади. Неопходно е да најдете партнери за себе, „другари“, да разговарате со нив за борбени тактики. На состанокот, наместо да дава предлози кои ќе бидат од корист за компанијата, лицето се обидува да каже што е можно помалку за да има што помалку грешки што може да се фатат.
Потребно е сериозно време за човек кој е уморен од битка да ја врати силата. Ова е енергетската страна на нештата.
Но темата не завршува тука. Ентузијазмот и мотивацијата, позитивниот став и љубовта кон работата ја зголемуваат дневната енергија на човекот, додека апатијата и демотивацијата ја одземаат енергијата.
Човек кој ја исцрпува својата енергија во текот на денот, ја троши бесмислено, се расејува и не може правилно да се концентрира на работата и професионалните активности.
Почитувани претприемачи, менаџери, лидери!
- Појавата на вакви ситуации во вашата компанија е многу сериозен проблем. Оваа ситуација не може да се реши со популарни „тим-билдинг“ настани, излети, фудбалски натпревари… Знаете ли како изгледа? Ставање завој на кожата на лице со проблем со кожата – привремено проблемот не е видлив, но бидејќи не е решен подлабоко, ќе продолжат да се појавуваат рани на кожата, да се шират.
- За успешен бизнис, важно е да привлечете силни професионалци во вашиот тим, но само тоа не е доволно. Управувањето со невидливите односи меѓу овие луѓе е втората, важна и неопходна фаза на успешен бизнис;
- Менаџментот во бизнисот се состои од правилно управување со човечките односи. Оставете го останатото на професионалците;
- Зборовите сами по себе не ја завршуваат работата. Менаџментот не е само зборови – тоа се акции, преземени правилни чекори и донесени правилни одлуки;
Кој е одговорен? Директен сопственик и управител на компанијата.
Внимателно прочитајте го мојот совет на оваа тема!
- Дефинирајте ги правилата на играта однапред. Ако не го направите тоа, тогаш луѓето во тимот ќе направат свои правила и ќе прават како што сакаат;
- Никогаш не дозволувајте озборувања во тимот. Не во каква било форма. Откако ќе се заинтересирате за таква ситуација, дури и ако е емотивна, веќе нема да можете да спречите такви настани
- Кога вработувате луѓе, задолжително земете ги во предвид нивните вредности. Размислете како тие се однесувале надвор од нивните работни места во претходните компании;
- Личните квалитети понекогаш се поважни од професионалното знаење.
Замислете двајца менаџери за продажба: едниот е многу силен професионалец, но сака да игра игри, да поставува стапици, да собира соучесници.
Друг заостанува 20 проценти во професионализмот, но е тимски играч, не игра игри зад грб на луѓето и нема потешкотии да комуницира со другите. Вработете го вториот ,бидејќи професионалноста може да се зголеми, но личните квалитети тешко се менуваат или воопшто не се менуваат;
- Строго забранете разговори и полемики за некои теми кои ќе создадат поделби во тимот и компанијата. Никогаш не треба да има религиозни, политички, лингвистички, локалистички дискусии во компанијата – овие дискусии немаат крај и вистина, туку ги делат и конфликтираат луѓето;
- Секогаш држете ја раката на пулсот на неформалната страна на компанијата. На состаноците треба да се чувствувате убаво, да разбирате и постапувате во согласност со вистинските односи на луѓето врз основа на нивните изрази на лицето и начинот на кој тие се гледаат;
- Бидете во постојана комуникација со вашите менаџери. Немојте да мислите дека ако човекот е професионалец, јас не треба да размислувам за ништо и можам удобно да седам. Лично сум бил сведок неколку пати – двајца сериозни четириесетгодишни професионалци ги зголемуваат меѓусебните недоразбирања и ги носат на лично ниво, а додека не се разбуди сопственикот на фирмата кои добива големи удари – финансиски и морални;
- Интервенирајте директно во коренот на сите конфликти во тимот и обединете ги луѓето, дефинитивно отстранете ги недоразбирањата меѓу нив. Едно мало недоразбирање што велите „ќе помине“ може да прерасне како искра во голем оган;
- Погрижете се дискусиите за деловни прашања да не се претворат во лични расправии.
Односите во компанијата се како санта мраз – има официјален дел, мал дел што е видлив над водата. Главниот и најголем дел е оној кој е невидлив за око, кој е под вода, а тој дел е одлучувачки.
Да се биде претприемач-лидер не е толку романтична активност како што може да изгледа на прв поглед. Една од најважните функции на лидерот е градење на тим: да привлече силни луѓе во компанијата и да ги обедини во тим.
За авторот:
Драган Савиќ-Мастер тренер во Persolog GmbH. Помагање на сопствениците на бизниси да ги постигнат своите цели, тренер, животен и деловен стратег, филантроп, претприемач.
Доколку преземете содржина (статија или оглас) од 24HR задолжително наведете „Извор: 24HR“ на крајот на статијата со hyperlink кој ќе води од преземената содржина. Преземањето на интервјуа не е дозволено. Повеќе за условите за користење е наведено тука.