Некои стратегии за човечки ресурси не беа разбрани дури и по осум семестри на студии. Или пак три недели по испитот биле заборавени. Затоа што повеќето од нив се комплицирани и нереални. Заборавете на ваквите теоретски конструкции, бидејќи не постои кадровска стратегија што е поефикасна и помалку комплицирана од кадровската стратегија на ABC. На семинарите што ги водам, учесниците го разбираат за не повеќе од 80 секунди.
Како функционира најуспешната кадровска стратегија во светот и зошто е важна за вас и вашиот бизнис, прочитајте во мојот текст “POKLON – ABC upitnici za analizu učinka zaposlenih i rukovodilaca”.
Обрасците „ABC анализа – упатство за евалуација на перформансите на вработените“ и „ABC анализа – упатство – вработените оценуваат менаџери“ сè уште можете да ги добиете како подарок од мене. Пишете ми во инбокс и анализата ќе стигне до вас.
Примери за стратегија за човечки ресурси
Успешната кадровска стратегија се заснова на диференцијација: овде вработените се поделени во три категории во зависност од нивните перформанси и мотивација: А, B и C.
А-вработените ја водат компанијата напред. Тие размислуваат и се однесуваат како претприемачи и влечат количка. Вработените во Б удобно одат покрај нив, обезбедуваат поддршка за да не се преврти количката, но не повлекуваат напред. Вработените во Ц се товар, влечење и не само што се мрзливи и непродуктивни, туку го нарушуваат и мирот на работа и го нарушуваат имиџот на компанијата.
Во просечните компании во земјите од Јадранскиот регион, стапката е околу:
A = 20%,
B = 60%
C=20%.
Загубите на вработените како B и C се огромни. Компанија со 100 вработени, со просечна годишна бруто плата од 15.000 евра, губи повеќе од 450.000 евра само од платите на вработените на C. За 4 години, тоа е над 1.800.000 евра што оди директно од профитот на сопственикот на компанијата.
Но, не се работи само за трошоците што може да се заштедат со оваа кадровска стратегија. Замислете што би било можно доколку во вашата компанија работат само А-вработени: повеќе нема да морате да се плашите од конкуренција или криза.
Експертите се едногласни – во тешки времиња, кога одиме од криза во криза, само А-вработените можат да го гарантираат просперитетот на компанијата. Кадровската стратегија на ABC, компаниите кои сакаат да одат напред, порано или подоцна, нема да можат да ја заобиколат.
Имплементација на стратегијата ABC HR
Стратегијата за персоналот на ABC во суштина се заснова на два чекори:
Чекор 1: Анализа
Во првиот чекор ги одредувате вработените А,B и C во вашата компанија. Вклучувајќи ги и менаџерите. Како што веќе напишав, ABC формуларот за евалуација на работата на вработените и менаџерите, можете бесплатно да го преземете.
2. Чекор: Проценки
Разговарајте за резултатот од евалуацијата на перформансите со секој вработен. Дознајте како можете специјално да ги наградите А-вработените и да ја направите нивната работа во компанијата што е можно попријатна. Ова исто така вклучува и планирање на кариерата.
Вработените во Б, од друга страна, мора да бидат мотивирани да работат подобро и да бидат попосветени. Во разговорот разјаснете зошто вработениот сè уште не работел на ниво А-вработени и отстранете ги сите пречки кои го спречуваат да премине на ниво А.
Во случајот со В-вработените, мора да биде јасно дека однесувањето кое е штетно за бизнисот повеќе нема да се толерира.
Овде се поставува прашањето: Дали тој не може или не сака? Реакцијата мора да биде во согласност со одговорот. Ако не сака, веднаш раскинете договор. Џек Велч, легендарниот менаџер на Џенерал Електрик имаше став „Вработениот C е прескап дури и кога работи бесплатно“ Доколку се работи за недостаток на вештини, мора да направите се што е можно за да ги отстраните можните пречки и да му помогнете на вработениот C да достигне најмалку Б ниво. Ако перформансите и понатаму остануваат на C-ниво, разделбата е единственото разумно решение за двете страни.
За авторот:
Драган Савиќ
Мастер тренер во Persolog GmbH. Помагање на сопствениците на бизниси да ги постигнат своите цели, тренер, животен и деловен стратег, филантроп, претприемач.
Доколку преземете содржина (статија или оглас) од 24HR задолжително наведете „Извор: 24HR“ на крајот на статијата со hyperlink кој ќе води од преземената содржина. Преземањето на интервјуа не е дозволено. Повеќе за условите за користење е наведено тука.