Вистинската комбинација на меки вештини ќе ви помогне да напредувате во сите аспекти од вашиот живот!
Меки вештини се сите нетехнички способности кои ни овозможуваат ефективно да комуницираме со другите луѓе. Тие вклучуваат комуникација, лидерство, тимска работа, решавање проблеми, решавање конфликти, емоционална интелигенција итн.
Оваа статија ќе дефинира што се меки вештини, кои меки вештини треба да се стават во кратка биографија и ќе ги истражи придобивките од секоја вештина на организациско и индивидуално ниво. На крајот, ќе опфатиме листа на меки вештини кои многу луѓе не ги земаат предвид кога бараат работа или ги разгледуваат своите можности за кариера.
Што се меки вештини и зошто се важни?
Меките вештини се пожелни квалитети во секоја професионална област. Ова се нетехнички вештини кои ви овозможуваат да комуницирате со луѓе од општи и повисоки раководства. Меките вештини, исто така, вклучуваат алатки за комуникација и соработка, како што се дизајн на презентации и презентирање на услуги пред клиентите.
Како што работното место станува поконкурентно, работодавците бараат вработени кои поседуваат меки вештини. Ако сакате да добиете работа или да се унапредите во вашата моментална компанија, неопходно е да ги развиете истите.
Меки вештини кои треба да ги имате
Еве список на меки вештини кои работодавците сакаат да ги видат кај своите вработени. Некои од нив може да се научат; другите се својствени квалитети со кои сме родени. Секојa од нив има важна улога во нашите животи и како такви, тие треба да се развиваат.
1. Комуникациски вештини
Комуникацијата е исклучително вредна мека вештина за секој професионалец. Нѝ помага да научиме нови јазици, да разбереме различни култури и да решаваме конфликти.
Луѓето комуницираат преку различни методи, вклучувајќи вербални, писмени, симболи и говор на телото.
Можете да ги подобрите овие меки вештини преку формална обука, но полесно е да се подучуваат отколку да се развиваат. Постојат неколку начини да ги научите овие вештини, така што не мора да почнувате од нула. Можете да ги користите платформите за социјални медиуми како Twitter и LinkedIn за да се поврзете со професионалци во вашата област. Овој тип на интеракција ќе помогне да се зајакне вашата способност да разговарате со луѓето лице-в-лице.
2. Тимска работа
Тимската работа се однесува на заедничка работа кон заедничка цел. Оваа вештина се појавува кога работите со друго лице кон заедничка цел, без разлика дали тоа е проектен тим или семејство. Всушност, повеќето организации се потпираат на тимска работа за успех. Кога сте дел од група, членовите извршуваат задачи наизменично. Понекогаш, сите задачи се доделуваат однапред или пак некој член кажува нешто што може да им користи на сите други.
Можеби сте природен лидер, но многу веројатно нема да водите никого подалеку од мали групи и проекти ако ви недостасуваат вештини за тимска работа. За да ги развиете овие вештини, размислете да се приклучите на работилници каде што можете да вежбате тимска работа и да решавате проблеми со другите соиграчи. Или побарајте некој што добро го познавате да даде повратна информација за вашите изведби.
3. Решавање на проблеми
Решавањето проблеми значи да пронајдете начин да го постигнете она што го сакате. Многу проблеми бараат бура на идеи. Ова е суштински чекор бидејќи ви овозможува да ги визуелизирате можните решенија. Следно, ќе одлучите кое решение најдобро функционира врз основа на дадената ситуација и вашите приоритети.
Некои луѓе не успеваат да најдат решение затоа што не размислуваат подалеку од нивната прва претпоставка. Добар начин да го надминете овој недостаток е да се вклучите во активности кои ве вадат од зоната на комфорот. Тоа ви помага да го проширите процесот на размислување и на крајот да дојдете до креативни решенија.
4. Емоционална интелигенција
Емоционалната интелигенција ги мери карактеристиките на личноста кои влијаат на тоа како ние комуницираме со другите. Често зборуваме за EQ како „да можеш да читаш емоции“. Колку е подобар вашиот емоционален IQ, толку повеќе позитивни интеракции создавате и уживате.
Сепак, иако емоционалната интелигенција влијае на меѓучовечките односи, таа важи и за деловни ситуации. На пример, ако реагирате брзо и соодветно на негативните емоции, најверојатно ќе избегнете да бидете обвинувани од колегите. Исто така, ако брзо и ефикасно се справувате секогаш кога ќе се соочите со фрустрацијата, ќе изградите доверба и почит во вашата организација.
5. Лидерски способности
Лидерството е широк поим кој опфаќа тврди и меки вештини. Некои лидери се одлични слушатели, додека други влијаат на поединците да дејствуваат. Без оглед на стилот на лидерство што го претпочитате, би ви помогнало ако се обидете да го подобрите вашето лидерство. Овие вештини вклучуваат делегирање, комуникација, мотивација, приоритизација, убедување и самоконтрола.
6. Управување со времето
Управувањето со времето се однесува на планирање и преземање контрола со текот на времето. Тоа вклучува себепознавање и управување со вашата енергија за да ја максимизирате продуктивноста и ефикасноста. Оваа вештина бара посветеност и дисциплина бидејќи треба да управувате со вашето време и со времето на оние околу вас.
7. Самоконтрола
Самоконтролата е способност да се остават настрана надворешните желби доволно долго за да се постигнат внатрешните цели. Овие вештини нѝ се корисни во секој аспект од животот. На пример, треба да бидете наметливи наместо агресивни, да бидете трпеливи наместо тврдоглави и смирено да се справувате со стресот.
За да успеете во реалниот свет, мора да развиете повеќе групи на меки вештини. Покрај техничките вештини како што се кодирање или маркетинг, треба да ги совладате социјалните вештини како вербална и невербална комуникација. Иако и двете вештини се подеднакво важни за успехот, совладувањето на еден сет секогаш ќе биде полесно отколку да научите неколку одеднаш.
Доколку преземете содржина (статија или оглас) од 24HR задолжително наведете „Извор: 24HR“ на крајот на статијата со hyperlink кој ќе води од преземената содржина. Преземањето на интервјуа не е дозволено. Повеќе за условите за користење е наведено тука.