Истражувањата покажаа дека високата стапка на неуспех во голема мера се припишува на когнитивниот проблем што Даниел Канеман, автор на книгата „ Thinking Fast and Slow “, го наведува како најштетен од сите а тоа е прекумерната самодоверба.
Преголемата самодоверба е уште една причина за пад на перформансите со текот на годините. Успехот има тенденција да ја зајакне самодовербата, а колку подолго се одржува успехот, толку е поголем ризикот од прекумерна самодоверба.
Истражувачите спроведоа анализа за успехот и неуспехот на стратегиите на неколку илјади најголеми светски компании. Нивните наоди покажуваат дека „колку е поголема вашата доверба, толку е поголем ризикот да се дојде до погрешни заклучоци“. Или, според зборовите на Бил Гејтс: „Успехот е лош учител“. Ги мами паметните луѓе да мислат дека не можат да изгубат“.
Најлошото нешто во врска со преголемата самодоверба е тоа што е проклето тешко да се знае кога сте ја преминале границата од здрава самодоверба. Освен тоа, проектирањето висока доверба е моќна предност во бизнисот бидејќи ги наведува луѓето да ве оценуваат како покомпетентни, што може да ве направи повлијателни, пишува Fast Company.
Страв од несигурност и самодоверба
Се чини дека привлечноста на самодовербата е вметната во нашиот мозок. Истражувањата покажаа дека кога ќе сретнеме некој кој зрачи со самодоверба, се стимулира делот од нашиот мозок поврзан со чувството на позитивни емоции.
Научниците претпоставуваат дека сме еволуирале за да се плашиме од неизвесност, а луѓето со самодоверба се чини дека имаат добра причина да бидат сигурни во себе.
Џорџ Паз потсети дека еден од најважните совети што ги добил во кариерата бил: „Најлошото нешто што можете да направите е да почнете да верувате во вашите сопствени пофалби. Шефот штотуку договорил зделка поради која Вол Стрит полудел, а Паз му рекол: „Мора да се чувствуваш одлично, напротив, бил претпазлив!
„Подобро ќе разбереш“, рече Паз, „дека само ти знаеш колку добро таа зделка всушност функционира и каде се појавија недостатоците, за кога ќе го направиш следното, да можеш да видиш каде тргнало наопаку и да се фокусираш на тоа да те добие. ги исправаш работите. Затоа што ако седите таму и „пливате“ во сопствените признанија, во одреден момент може ќе се удавите“.
Функција и его
Во дискусијата за важноста да се остане свесен дека специјалниот третман кажува повеќе за функцијата отколку за вас, Карл Бас, поранешен извршен директор на Autodesk, се сеќава: „Кога првпат станав извршен директор, се шегував дека сум станал многу посмешен и попаметен“. Тој потоа предупреди: „Вниманието што го добивате не е за тоа кој сте, туку заради позицијата. Тој сакаше да се вози со јавната приградска железница во Сан Франциско, БАРТ, затоа што другите ќе го удираат со лакт, додека во канцеларијата „сите ја држат вратата за тебе и се поклонуваат“.
Колку повеќе признание добивате, толку поголем предизвик може да стане за вашето его. Тоа е едноставна човечка природа.
Еден лек за ова е активно да негувате понизност и самодоверба. Професорот од Вартон, Адам Грант, во својата книга Think Again: „Најпродуктивните и најиновативните тимови не ги водат лидери кои се самоуверени или скромни. Најефективните лидери добиваат високи резултати и во самодовербата и во понизноста“. Како да се постигне вистинската рамнотежа?
Веројатно тоа е најдобриот начин да останете свесни за грешките што сте ги направиле, но и да бидете свесни што сте научиле од нив.
Извор:Bizlife
Доколку преземете содржина (статија или оглас) од 24HR задолжително наведете „Извор: 24HR“ на крајот на статијата со hyperlink кој ќе води од преземената содржина. Преземањето на интервјуа не е дозволено. Повеќе за условите за користење е наведено тука.