Екологија на промената

од 24HR

Колумна на Ана Салтирова Давидовски – Менаџер за човечки ресурси во АМСМ, NLP Тренер и Коуч и автор на детската интерактивна книга „Благодарам“.

На што се треба да внимаваме кога сакаме да постигнеме и инспиративна цел, да направиме позитивна промена. Каде се може да тргнат работите на „криво“? Кога сакаме да движиме напред, да се развиваме и да унапредиме делови од нашиот живот потребно е сестрано да размислиме за истото како би можеле да ги подржиме сите делови каде промената ќе има влијание. Постигнување на целта поразбира промена. Често фокусирани на она што се посакува, на она што недостасува во моментот, се она што имаме го сфаќаме како нешто што се поразбира дека ќе биде тука за нас постојано. Се со сè е поврзано и едното влијае на другото исто како што секоја промена во еден дел носи промена и во некој друг дел. За да бидеме задоволни и по постигнување на целта потребно е да размислиме за истото пред да пристапиме кон преземање на активности за исполнување на целта.

НЛП (неуро-лингистичкото програмирање) го воведува концептот за проверка на екологијата на целта, што поразбира согледување на влијанието што ќе го има промената на нас самите, другите луѓе, преиспитување дали промената во некој контекст можно е да има негативно влијание во некој дел. Проверката на екологијата е на две нива и тоа:

  • Проверка на внатрешната екологија, да се загледаме внатре во себе си и во нашите чувства за сестрано согледување на влијанието на посакуваната промена
  • Проверка на надворешната екологија пак поразбира согледување како посакуваната промена ќе влијае врз другите системи (луѓе, општеството, светот).

За да се провери екологијата на целта т.е. посакуваната промена потребно е да замислиме дека ја имаме остварено целта и длабоко да размислиме за следната група на прашања. Како би го продлабочиле размислувањето истото можеме да го направиме и преку добро познатите три перцептини позиции. Како јас размислувам или првата перцептивна позиција, како на промената гледа некој кого промената го допира во некој контекст или втората перцептивна позиција и последната перцептивна позиција како на промената гледа некој неутрален набљудувач кого промената не го допира во ниту еден контекст.

Проверката на внатрешната екологија може да се направи преку размислување за следните прашања:

  • Како ќе се промени мојот живот со остварување на целта?
  • Што добивам со постигнување на целта?
  • Што губам со постигнување на целта?
  • Дали сум спремен/а да ја платам цената?
  • Од што се треба да се откажам за постигнување на целта?
  • Што се менува со постигнување на целта?
  • Кои се предностите на сегашната состојба?
  • Како можам да ги задржам предностите и да ја постигнам целта?

Проверката на надворешната екологија може да се направи преку размислување за следните прашања:

  • Како промената ќе влијае на другите луѓе (колегите, семејството, пријателите)?
  • Дали некој од моето окружување ја посакува истата цел?
  • Дали е тоа против нивните вредности?
  • Дали им е важно?
  • Како ќе реагираат?
  • Кои се последиците за околината доколку ја постигнам целта?

Доколку сакаме да постигнеме успех и долготрајност на посакуваната промена истата треба да е и во корист како на нас самите така и на другите системи чии членови сме. Пресметано е дека просечен човек е член истовремено на 160 системи (семејните системи, разни системи во окружувањето, политички, организациски и тн.).

За авторот:

Ана Салтирова Давидовски е социјален работник кој има магистрирано на менаџмент на човечки ресурси, работи како Менаџер за човечки ресурси во АМСМ, NLP Тренер и Coach, Тренер за меки вештини. Таа е член на Управниот одбор на Македонската асоцијација за човечки ресурси, една од иницијаторите за формирање на огранокот за коучинг при Македонската асоцијација за човечки ресурси и активна е на повеќе проекти за развој на човечките ресурси во Македонија и промоција на професијата. Автор е на детската интерактивна книга „Благодарам“ преку која методологијата на NLP ја доближи до најмалите. Последниот проект на кој страсно работи е кампањата „Личен избор“ која има за цел свесна промена на фокусот на мислата со јасна цел за враќање на доброто расположение повторно во мода, преку која има и бесплатни материјали наменети за родителите.

0 коментар
2

Related Posts

Остави Коментар

Веб страната користи колачиња за подобро корисничко искуство. Претпоставуваме дека сте во ред со ова, но како опција можете да не ги користите. Прифати Повеќе...